יועצת התזונה של האגודה הישראלית לסוכרת

הרגלי אכילה

ירקות מול פחמימות -הקרב על המקום בצלחת

פעמים רבות שואלים אותי כיצד אפשר להפחית קלוריות מתפריט של ילד שאוהב לאכול וסובל מעודף משקל? ההמלצה שלי היא פשוט להגדיל את החלק של הירקות בצלחת- טריים, מבושלים, מוקפצים מאודים או בכל צורה אחרת. כך נוכל לצמצם בכמות הקלוריות מבלי להפחית משמעותית את גודל הארוחה ומבלי לפחד לתת עוד תוספת לילד הרעב

 

צנצנת העוגיות

רציתי לספר על מקרה שקרה לי באופן אישי .

בשבוע שעבר ישבתי בבית קפה עם בעלי שנמצא במשקל תקין באופן טבעי. לא בשל חילוף חומרים מוגבר כפי שרבים חושבים אלא בשל חוסר משיכה אינטואיטיבי למזונות לא מזינים ומשמינים במיוחד.

בשל העובדה הידועה שהיקום הפיזי אוהב לתת לי אתגרים, כשהגענו לבית הקפה התיישבנו בדיוק בצידה השני של וטרינה מפוארת בעוגיות

מה זו הצלחה

חשבתם פעם מדוע אנו נכשלים בניסיונותינו לרדת במשקל, גם אם נקטנו באמצעים הכי דרסטים שאנחנו מכירים כמו צום או מעקף קיבה?
אולי זה בגלל שאף פעם לא שאלנו את עצמינו מספיק ברצינות למה אנחנו עושים זאת לגוף שלנו?
למה אנחנו הורסים את המכונה המופלאה שבלעדיה אנחנו לא יכולים להתקיים?
לכל אחת הסיבות שלו- פחד להיכשל, פחד מאינטימיות, אכילה רגשית או סתם חוסר תשומת לב למה שמכניסים לפה.

תזונת קיץ

מהי תזונת קיץ? תזונת קיץ היא בעצם התזונה שאנו צורכים במשך החודשים החמים של השנה אשר הם חלק ניכר מימות השנה בישראל. תזונה זו מאופיינת בכמה מרכיבים בעיתיים שיכולים להוביל לעליה במשקל אם אוכלים אותם בהגזמה. ישראל מאופיינת בתרבות של אכילת פירות בשפע (ובכמויות), שתייה שלעיתים היא מתוקה ומגוון עצום של גלידות ושלגונים. בנוסף לכך ישנה הפחתה במזונות הנחשבים "כבדים" יותר כגון קטניות ודגנים מלאים העשירם בסיבים תזונתיים ויטמינים ומנרלים,לטובת סנדביצ'ים ומזונות מהירי הכנה הנחשבים קלילים יותר

סדנאות בישול

בסדנאות לבישול בריא- האם באמת יש בהן צורך?בתור חובבת מטבח ובישולים ידועה שמתרגשת מכל סיר ומחבת חדשה היוצאים לשוק, אני באופן אישי מאוד מאמינה בכוח שישי ליצירתיות על הרכב המזון שלנו. למי שרוצה ומעוניין ללמוד ולהתנסות ישנן אין ספור אפשרויות ושילובים שניתן לעשות על מנת ליצור ארוחות שונות ומגוונות גם אם המרכיבים אינם ספוגים בשמן או שוחים בחמאה.

תוכנית חסכון-השקעה משתלמת לטווך הארוך

מה פירוש המילה "מודעות"? פעם אחר פעם אני שומעת במהלך טיפולים אנשים המתארים את עצמם בעלי מודעות באכילה…

סודות ממטבחה של דיאטנית

באחד מאין ספור הקורסים שלקחתי במהלך לימודי המפרכים בתואר במדעי התזונה, העיר הפרופסור המלומד ש"ככל שהאוכל יותר בריא כך גם הוא פחות טעים", אז אני מצטערת לאכזב פרופסור, אבל עם קצת כלים והרבה יצירתיות גם האוכל הבריא יכול להיות מעורר התפעלות! ללא קשר לגודל וצורה אפשר לרכוש הרגלים קטנים שייסעו לשפר את חיינו ולשמר את בריאותינו.

לאכול ירוק

כאשר אישה בישראל שולחת את בן זוגה להשליך את הפח, רוב הסיכויים שהויכוח יערוך יותר זמן מאשר פעולת ההשלכה עצמה. לעומת זאת, בביקורי האחרון באירופה נוכחתי להכיר תרבות שונה לגמרי,שם כאשר אחד מבני הזוג יוצא למשימת השלכת הפסולת, זהו זמן איכות ארוך ורציני ביותר לנשאר מאחור כיוון שהמיון, הסינון והפינוי במדינות אלו ל30 פחים נפרדים לפחות הוא לא דבר של מה בכך. משימה זו דורשת הפרדה מדוייקת של האשפה לעיתונים, בקבוקים, פלסטיק ולשאר הפסולת, עד שבסופו של דבר כל חלקיק מוצא את מקומו בשלום.

צעד מחושב

הלוואי ויכולתי להיות תמיד צעד אחד לפני כולם. למרות שבן זוגי מאמן כושר ושאני עובדת עבור רשת מכוני כושר, בחודשים האחרונים אני מודה כמעט ולא זזתי. החתונה, העבודה, החגים ועוד מיני תירוצים רבים הצטברו להם לכדי חוסר תנועה כמעט מוחלט. בעודי מנסה לנתח את הסיבה לעצלות, הגעתי לתובנה שאולי בשל העובדה שמשקלי תקין ביחס לגובהי, חסרה בי המוטיבציה הדרושה על מנת להתחיל ולהתאמן, אך כיוון שמצפוני לא חדל מלהציק לי ובכלל מעבר למשקל גם הבריאות והכושר חשובים לי ושלא נדבר על אחוזי השומן שלי , שלא היו מביישים ולו את הגבינה המשובחת ביותר, החלטתי שגם אני בעד המד.

הרגלי אכילה

אולי שמעתם פעם על אנשים מיוחדים שכאלו שכאשר הם רעבים או בא להם לנשנש משהו הם פותחים את המקרר ומוציאים פלפל או מקלפים גזר ואוכלים אותו בשמחה במקום להתענג על חטיפים עתירי קלוריות כמו שוקולדים או מאפים מסוגים שונים? ובכן אלו הם האנשים שאצלם באופן יוצא דופן , לא השתבש מנגנון הרעב והשובע. מסתבר שבתור ילדים מנגנון הרעב והשובע מאותת לנו בצורה נכונה מתי להתחיל ולסיים את הארוחה ומווסת את כמויות האוכל בצורה כזו שיספיק בדיוק ולא יהיה פחות או יותר מידי.בשל כך , כיום הגישה הרווחת בילדים היא לא לכפות אכילה מכל סוג או כמות, אלא לאפשר לילד לווסת בעצמו את הארוחות תוך יציאה מנקודת הנחה כי אם אכל פחות בארוחה אחת ,באופן טבעי בארוחה הבאה תהיה השלמה של הקלוריות הנחוצות וההפך. עם זאת, לצעירנו הרב , עם השנים לנו המבוגרים נהרס כליל מנגנון זה ואין עוד באפשרותנו היכולת לווסת את כמות וסוג המזון בצורה טובה.

Please reload

מחפשת מתכון קל, טעים וללא סוכר?

הגעת למקום הנכון

מתכונים ללא סוכר

© 2013 Batya Elimelech

רוצה לשמוע מה ללקוחות שלי יש להגיד עלי?

סיפורים אישיים

רוצים להיות מאוזנים יותר? כל מה שרציתם לדעת על איזון הסוכרת נמצא בדיוק כאן

הכתבות שלי

רחוב אבא קובנר 4 תל אביב | 050-5330655 | אימייל:batyae@hotmail.com | פייסבוק:facebook.com/batyaeli