איך בוחרים ממתיק טבעי

 

מקפידה לבשל רק עם סילאן טבעי?

ממתיק את הקפה שלך עם סירופ אגבה אורגאני?

אבל האם הממתיקים ה"טבעיים" האורגניים אכן מתאימים לצריכה על ידי סוכרתיים?

במדריך זה אני מסבירה מה ההבדל בין הממתיקים המשווקים לנו כטבעיים ואיך בוחרים את הממתיק הטוב ביותר.

לכל הסוכרתיים ישנה מודעות לנושא הפחתת צריכת סוכר לבן פשוט בתזונה שלהם.

ואכן כמעט כל הסוכרתיים שאני עוזרת להם להיות מאוזנים יותר, מקפידים על כלל זה.

ויחד עם זאת, לכולנו יש את הרצון לאכול משהו מתוק לקינוח לפעמים או ליד הקפה של אחר הצהריים.

וכאן הקונפליקט שבו מצד אחד אנחנו רוצים להימנע מסוכר פשוט ומצד שני מחפשים תחליפים שישרתו את הצורך למתוק.

לאור כך, צצו כפטריות לאחר הגשם לא רק מוצרים שונים המשווקים אלינו כלא מכילים סוכר, אלא סופרמרקטים שלמים שיוצרים לנו את החוויה שאכן אנחנו רוכשים מוצרים טבעיים ובריאים.

כיוון שלא כל מה שנוצץ הוא תמיד זהב, החשיבות הגדולה שלנו כצרכנים סוכרתיים, לדעת לבחון בצורה נכונה את המזונות שאנו בוחרים לקנות ולצרוך אותם בצורה מושכלת.

אנו צריכים להבין כי גם מזונות המשווקים כבריאים, ייתכן ויגרמו לנו לעלייה בערכי הסוכר בדם.

אין הכוונה במדריך זה לעודד אותך להפסיק לצרוך מוצר זה או אחר, אלא לתת לך את הכלים לדעת לנהל בצורה טובה יותר את האכילה ובכך לצייד אותך בכוח לנהל את הסוכרת שלך.

כולנו יודעים כמה מאכזב יכול להיות מצב שבו אנו משקיעים את מיטב כספינו ומאמצינו בקניית והכנת מזון בריא מצד אחד ולהיות לא מאוזנים, או לא להשיג את האיזון שלו אנו שואפים מצד שני.

אז איך אני בוחנת ממתיק טבעי?

הדרך הקלה ביותר היא בחינת תווית המזון והשוואת כמות הפחמימות שהמוצר מכיל ל100 גרם מוצר- עם כמות הפחמימות שמכיל סוכר לבן.

סוכר לבן מכיל 100 גרם פחמימות ל100 גרם. מכאן שכשאני מחפשת תחליף, כמובן שאצפה שכמות הפחמימות שהוא מכיל, תהיה קטנה מזו שנמצאת בסוכר לבן.

כך אנחנו חותרים לנהל את צריכת הפחמימות שלי במזון מסוים בתקווה שזו תובלי לערכי סוכר נמדדים טובים יותר בארוחה ספציפית ואם כך ננהג גם עם שאר המזונות שאנו צורכים, נוכל לקבל איזון סוכר טוב יותר.

הממתיקים הטבעיים שבחרתי להראות הינם דוגמא לממתיקים טבעיים שמצאתי בסופרמרקט הטבעי הקרוב לבייתי.

באותה צורה תוכל אתה לבחון את המוצרים שיש לך בבית או שאתה מעוניין לקנות. ייתכן מצב שאותו מוצר המיוצר על ידי חברות שונות, יכיל כמות שונה של פחמימות.

אבל העיקרון הוא דומה וניתן ליישמו על כל מזון שהוא.

בחינת כמות הפחמימות היא חלק קריטי בדרך לאיזון ולניהול טוב יותר של ערכי הסוכר ואני ממליצה בחום להנחיל הרגל זה ויפה שעה אחת קודם.

במצעד הממתיקים הטבעיים שבחנתי מצאתי את הנתונים הבאים:

במקום 1: סירופ קוקוס אורגני עם 66.7 גרם פחמימה ל 100 גרם

מקום 2: מולאסה עם 74 גרם פחמימה ל 100 גרם 

מקום 3: סילאן טבעי אורגני עם 75 גרם פחמימה ל 100 גרם

מקום 4: סירופ אגבה עם 78 גרם פחמימה ל 100 גרם

מקום 5: דבש פרחי הדרים עם 83 גרם פחמימה ל 100 גרם

מקום 6: סירופ מייפל אורגני עם 86 גרם פחמימה ל 100 גרם

מקום 7: סוכר קנים אורגני עם 100 גרם פחמימה ל100 גרם.

 

הממתיק הטבעי שבו כמות הפחמימות הקטנה ביותר הינו סירופ הקוקוס.

הוא מכיל מעט חלבון ועדיין כמות הפחמימות שבו עולה על כמות הפחמימות הנמצאת בריבה רגילה המכילה סוכר לשם השוואה.

אמנם ישנו הבדל בכמות הפחמימות אך גם הוא כמו שאר הממתיקים ה"טבעיים" מכיל פחמימות פשוטות שעלולות להעלות לנו את ערכי הסוכר בדם אם תאכלנה בהפרזה.

אז איך משלבים בכל זאת מזונות מסוג זה בתפריט שלנו?

כיוון שסוכרת הינה אינה מחלה שחולפת ומלווה את הסוכרתיים במשך שנים רבות, מטבע הדברים שגם הסוכרתי הקפדן ביותר ירצה לאכול מידי פעם מזון זה או אחר המכיל ממתיק.

ובמידה וכן- עדיף שיעשה זאת בצורה מושכלת, מתוך בחירה ועם הכלים הנכונים, וייתכן ויוכל לאכול מהמזון ועדיין לשמור על איזון הסוכרת.

לפנייך שלבי העבודה הנכונה לאיזון מיטבי של הסוכרת:

  1. מדידת סוכר לפני האוכל- זו תיתן לך את האינדיקציה האם הסוכר גבוה ועדיף שלא לצרוך ברגע זה מזון העלול להעלות לך את ערכי הסוכר עוד יותר.

  2. הערכת כמות הפחמימה המתוכננת לצריכה.

  3. (במטופלי אינסולין, זה גם הזמן להזריק את האינסולין קצר הטווח בהתאם לערכי הסוכר הנמדדים וכמות הפחמימה המתוכננת לאכילה).

  4. אכילה+ הנאה מירבית

  5. מדידת הסוכר שעתיים לאחר האוכל.

ככל שכמות הפחמימה הנצרכת בארוחה תהיה קטנה יותר, כך השפעתה על ערכי הסוכר תהיה משמעותית פחות.

במידה וישנה התאמה בין ערכי הסוכר הנמדד, כמות הפחמימות והאינסולין המוזרק- רוב הסיכויים שהמדידה לאחר שעתיים תצא תקינה.

 

מוזמנים להירשם כמנויים בערוץ הTOUYUBE  שלי לצפייה בסרטונים נוספים ולקבלת התראה בכל פעם שעולה סרטון חדש.

איזון נעים!

מחפשת מתכון קל, טעים וללא סוכר?

הגעת למקום הנכון

מתכונים ללא סוכר

© 2013 Batya Elimelech

רוצה לשמוע מה ללקוחות שלי יש להגיד עלי?

סיפורים אישיים

רוצים להיות מאוזנים יותר? כל מה שרציתם לדעת על איזון הסוכרת נמצא בדיוק כאן

הכתבות שלי

רחוב אבא קובנר 4 תל אביב | 050-5330655 | אימייל:batyae@hotmail.com | פייסבוק:facebook.com/batyaeli