• בתיה אלימלך

יום בחיי דיאטנית סוכרת

כל הסודות נחשפים- איך אני חוזרת לשגרת חיים בריאה אחרי הסגר והחגים

חושבת מה לאכול לארוחת הצהריים


איך אני חוזרת לשגרת חיים בריאה?

אחרי תקופה ארוכה של התכנסות וסגר גם אני מרגישה רצון פנימי לחזור לשגרת אורח החיים הבריא שלי. אמנם אני עדיין לא סוכרתית, אך בשל נטייה משפחתית גם אני בסיכון לפתח סוכרת בהמשך חיי ומעבר להיותי דיאטנית חשוב לי לשמור על ערכי הסוכר שלי נמוכים ועל אורח חיים בריא בכדי להקדים תרופה למכה.


המטופלים שלי תמיד מסתקרנים לדעת מה אני אוכלת במהלך היום אז חשבתי למה לא לשתף אתכם בכמה טיפים שעוזרים לי לנהל חיים בריאים יותר ובתקווה שיתנו גם לכם השראה למצוא את שלכם.


הדבר הראשון שאני מנסה לעשות הוא להיות פעילה ברמה היום יומית. אם זה לתרגל יוגה בבית, ללכת ברגל לסידורים- לירקן, לקניות או לצאת בערב להליכה. בשאיפה כל יום.


הטיפ השני- אני תמיד דואגת שיהיו לי ירקות ופירות טריים במקרר- בכל יום ראשון בבוקר אני הולכת להצטייד במזון טרי שיהיה לי למהלך השבוע. אני מעדיפה לקנות את הירקות והפירות שלי אצל הירקן ולא בסופר ומשתדלת גם לגוון בעשבי התיבול. עם הזמן סגנון הבישול שלי השתנה וכיום אני ממעיטה בתיבול מאסיבי ומתבלת בעיקר בפטרוזליה, קוסברה, בצל ירוק, נענע, שמיר,טימין, רוזמרין, שום, פלפל חריף ושות'.


לחם- אני משקיעה בלחם שנאפה במאפיה קטנה ולא בסופר. אני מגוונת בסוגי הלחמים והמאפיות שמהן אני קונה כדי לא להשתעמם ומקפידה על לחמים שיש בהם קמחים מלאים- שיפון, כוסמין, דגנים וכו'. אני שומרת את הלחם במקפיא כיוון שלחם מסוג זה אינו מכיל חומרים משמרים ובכל פעם שאני רוצה, אני מחממת לי פרוסה (או שתיים) במצנם.


מים- אני תמיד מוזגת לי מים בכוס, שיהיו זמינים לשתייה וממלא אותה בכל פעם שנגמרת. בעיקר בימים שאני בבית או מול המחשב וגם בעבודה תמיד אקפיד שיש לי כוס מלאה ליידי וכשהיא נגמרת יש תירוץ לקום למלא.


ארוחות- לרוב אני יותר רעבה בשעות הבוקר והצהריים ובערב תחושת הרעב שלי פוחתת. לכן את מרבית הקלוריות אני צורכת במהלך היום ובערב פונה לדברים קלים יותר כמו יוגורט, פירות, סלט (והשאריות של ארוחת הערב של הבן שלי אף אחד לא מושלם חחח).


כיוון שאני חצימוחונית ולא אוכלת בשר אני משלבת מוצרי חלב רזים, יוגורט, ביצים ודגים בתזונה שלי ברמה היום יומית. בגדול אני תומכת בדפוס האכילה הים תיכוני שהוא גם מתחבר הכי נכון עבורי בטעמים ומשלבת טחינה (רק גולמית שאני מערבבת לבד עם לימון ותבלינים), אבוקדו, גבינות, שמן זית ויין בתפריט השבועי שלי.


פחמימות- כמעט ולא אוכלת פחמימות מבושלות כמו פסטה, אורז וכדומה. לעיתים אכין סלט קינואה או בטטות צלויות בתנור אך לרוב אבשל ירקות, מרקים בחורף, טופו ודגים ללא תוספת פחממתית מבושלת.


מזונות מעובדים- משתדלת שלא. לא קונה סלטים מוכנים, שניצלים צמחונים מעובדים וכו'. במקפיא שלי תמצאו ירקות קפואים, ומאכלים שאני מכינה לבן שלי ומוציאה לחימום לפני האכילה.


נשנושים- לי בבית אין פיתויים כי אני פשוט אוכל אותם. אין אצלי בבית עוגות, עוגיות וכדומה "בשביל האורחים". מחזיקה פירות טריים, פירות יבשים, אגוזים, שקדים ולאחרונה גם מתנסה בלא לקנות שוקולד מריר בכלל... משתדלת לא לנשנש יותר מידי בין הארוחות ופשוט לאכול ארוחות מסודרות כשאני רעבה.


בימים שהם לא ימי הקורונה אני אוהבת לאכול בחוץ- לרוב אחלוק כמה מנות ראשונת ופחות מזמינה מנה עיקרית. הבחירות האהובות עלי יהיו בדרך כלל סביצ'ה או משהו אחר שקשור בדג נא, לאבנה, ארטישוק, כרובית, חציל, סלט ופירות ים על הפלאנצ'ה או בגריל עם כוס יין רוזה (או שתיים)...

מוזמנים לשתף איך אתם חוזרים לשגרה בריאה ושיהיה שבוע טוב לכולם




#מגזיןסוכרת #חזרהלשגרתאכילהנכונה #מהדיאטניתאוכלת

  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

אני גם ברשתות החברתיות

קליניקה : רחוב הרוגי מלכות 7 א' תל אביב 

טלפון : 050-5330655 אימייל: batyae@hotmail.com 

© 2013 Batya Elimelech

בתיה אלימלך יועצת התזונה

של האגודה  הישראלית לסוכרת

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ואני חוזרת עם פרטים נוספים.