• בתיה אלימלך

קורונה ודיאטה

11 טיפים לשמירה על תזונה נכונה ואיזון הסוכר בתקופת הקורונה


מרגישים שכל היום אתם אוכלים ולא זזים ומיום ליום המשקל רק עולה?

נגיף הקורונה הביא אותנו למצב קיצוני שלא חלמנו עליו מעולם. הקרבה למקרר מעולם לא היתה מוחשית כל כך והאפשרויות "לכפר" על האכילה בפעילות גופנית מוגבלות גם הן. האופטימיים בייננו יחשבו שאולי זוהי הזמנות פז להתבונן להרגלי האכילה שלנו בפנים ולהתחיל לעבוד על מה שבאמת גורם לנו לעליה במשקל ולחוסר איזון בערכי הסוכר.


כך תשמרו על אורח חיים בריא למרות הקורונה

אז מה אפשר לעשות כדי להמשיך ולנהל אורח חיים בריא, לשמור על משקל תקין ועל ערכי סוכר תקינים בימים טרופים אלו?


לפניכם מספר טיפים שיעשו קצת סדר בבלאגן...


1. נסו לשמור על סדר ארוחות. יש ששלוש ארוחות יספקו אותם ויש הבוחרים לאכול מספר גדול יותר של ארוחות קטנות ותכופות. נסו לבדוק עם עצמכם האם אתם מנשנשים במהלך היום ומה. הנשנושים שבין הארוחות תורמים לנו כמות גדולה של קלוריות ומעלים את ערכי הסוכר במידה רבה ואת אלו אנו לא מחשבים כלל כ"ארוחה".

2. השתדלו לאכול לפי אותות של רעב ושובע. נסו לתרגל עצירה ושאלה "האם אני באמת רעב\ה כעת"? או שאני פונה למקרר משלל סיבות אחרות?

3. נסו לשלב ירקות בארוחות- הירקות משביעים, עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים במניעת סוכרת מסוג 2 ומכילים כמות קטנה של קלוריות. בצעו הזמנה שבועית מהירקן למגוון ירקות טריים ומזינים.

4. תכננו את הארוחות במהלך השבוע. אפשר לתכנן יחד עם הילדים (אם יש בבית) את התפריט היומי ואף להסתייע בהם להכנת הארוחות.

5. נטרלו הסחות דעת בזמן האכילה- כבו מסכים וסגרו עיתונים בזמן שבו אתם אוכלים. הסחות הדעת מפריעות למוח לקבל אותות של שובע מהקיבה בזמן הארוחות ומובילות לאכילת יתר.

6. שתו מים- לעיתים רבות המוח מבלבל בין תחושת רעב וצמא. שתייה יחד עם הארוחה עשויה להפחית את תחושת הרעב ולמתן את כמות האוכל הנצרכת בארוחה.

7. בצעו פעילות גופנית. מורים רבים מציעים שיעורים מקוונים וניתן לחפש ב YouTube שיעורים וערוצים בסוג הספורט שאתם אוהבים.

8. נסו להישאר עסוקים- גם אם אינכם יכולים ללכת לעבודה, נסו לחפש תעסוקה למוח- התחילו ללמוד תחום שתמיד חלמתי לדעת.

9. שימרו על שינה של לפחות 6 שעות- חוסר בשינה הוכח כגורם לעליה במשקל ולהפרת איזון ערכי הסוכר הטובים.

10. המשיכו למדוד סוכר ולנטר את השפעת הארוחות על ערכי הסוכר. זוהי הזדמנות מצוינת לבצע מדידות סוכר לפני ושעתיים לאחר האוכל ולבחון איך הרכבים שונים של ארוחות משפיעים על ערכי הסוכר. לצפייה בסרטון מתי כדי למדוד סוכר לחצו כאן.

11. המשיכו להיות בקשר וירטואלי עם בני משפחה, חברים ואנשים שמחזקים את רוחכם ומעודדים אתכם.

אז שיהיה לנו שבוע טוב

ובריאות לכולם


#מגזיןסוכרת #קורונהוסוכרת #דיאטהוקורונה

  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

אני גם ברשתות החברתיות

קליניקה : רחוב הרוגי מלכות 7 א' תל אביב 

טלפון : 050-5330655 אימייל: batyae@hotmail.com 

© 2013 Batya Elimelech

בתיה אלימלך יועצת התזונה

של האגודה  הישראלית לסוכרת

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו פרטים ואני חוזרת עם פרטים נוספים.