top of page
  • תמונת הסופר/תבתיה אלימלך

איך לאכול פחות ולהיות יותר שבעים ומאוזנים?

10 טיפים לאכילה נכונה עם סוכרת בחורף 2023


מה לאכול בחורף עם סוכרת
מה לאכול בחורף עם סוכרת

החורף כבר כאן ועם בוא הגשמים שכה חיכינו להם, שוב אנחנו חוזרים להיות מסוגרים בבית ומטפחים בעל כורחנו את יחסנו הקרובים עם חברינו משכבר הימים המקרר והמזווה.


חשוב לציין שהשינוי בהעדפות המזון במהלך עונות השנה המתחלפות הינו דבר טבעי ואל לנו להרגיש רע מהרתיעה שלנו מצריכת מזונות קרים והמשיכה לתבשילים ומזונות מחממים ומנחמים.


יחד עם זאת, הכיסוי בשכבות, מזג האוויר הגשום שמונע יציאה לפעילות והתחושה הכללית של רצון בהתכרבלות מתחת לפוך טומן בחובו את הסכנה באכילת יתר ובהפרת האיזון הטוב של הסוכר.


אז בכדי שתוכלו לעבור את החורף בשלום ללא עליה משמעותית במשקל ובערכי הסוכר, איגדתי עבורכם מספר טיפים שימושיים לימי החורף הקרים.


  1. הצטיידו בירקות טריים- אם אתם מרגשים עליה בתחושת הרעב ו/או שפשוט בשל השהייה בבית אתם מבקרים בתדירות גבוהה יותר במטבח, הכנו לעצמכם אופציות דלות בפחמימות וקלוריות שישמשו אתכם במהלך היום. שמרו את הירקות מחוץ למקרר כדי שישארו בטמפרטורה נמוכה יותר ויהיו זמינים לאכילה.

  2. הכינו לכם ירקות צלויים בתנור או מרקים- הכנה מראש של הירקות מקצרת את תהליך ההכנה ובמיוחד עוזרת בעיתות רעב. כך החימום של האוכל המוכן הוא הדבר היחידי המפריד בינכם לבין אכילה בריאה.

  3. שתו תה- עשבי תיבול כגון נענע, מרווה, שיבא, למון גראס, לימונית וחליטות מוסיפים המון טעם ואפס קלוריות ופחמימות לתפריט היומי.


שתיית תה כתחליף לאכילה מוגברת
שתיית תה כתחליף לאכילה מוגברת

4. שמרו לכם במקפיא לחם דל פחמימה וחממו אותו במצנם לפני אכילתו. כך תקבלו ארוחה משביעה וטעימה שלא מעלה את ערכי הסוכר ללא צורך בהכנות ובישולים.

5. החורף הינו הזדמנות מצויינת לשילוב קטניות בתפריט היומי- הקטניות עשירות בסיבים תזונתיים, בחלבון, בויטמינים ומנרלים והשפעתן על ערכי הסוכר טובה יותר בהשוואה לאכילת אורז לבן ותפוחי אדמה. אם אתם מכינים מרק המכיל קטניות, נסו להעשיר אותו בירקות וכך תפחיתו את כמות הפחמימה הכוללת במרק.

6. דייסות- הדייסות הינן טעימות חמות ומנחמות אך עשויות להכיל כמות גדולה של פחמימות. נסו לשלב כמות קטנה של שיבולת שועל עם מים ומעט חלב ואל תגזימו בהוספת סילאן, דבש, פירות ופירות יבשים לדייסה. ארוחה מסוג זה אמנם מזינה אך עשויה להכיל כמות גדולה של פחמימות. נסו לשלב אגוזים או שקדים במקום פירות יבשים, שומנים איכותיים כגון כפית חמאת בוטנים או שקדייה ואם אתם מרגישים צורך המתיקו בממתיק מלאכותי או בחצי פרי.

7. נסו לאפות תפוח בתנור עם קינמון ואכלו ממנו חם. תרומתם של הפירות כחלק מתפריט יומי מאוזן הינה חיובית גם בהקשר של איזון הסוכרת והפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. שלבו את הפרי עם חופן אגוזים או שקדים לקבלת ארוחה משביעה יותר.

8. עשו פעילות גופנית בבית- מול הטלווזיה או סתם על מזרון עם ציוד בייתי. כיום ישנם שיעורים רבים הזמינים בחינם ברחבי הרשת שניתן לעשות גם בימים גשומים שבהם פשוט לא בא לנו לצאת מהבית.

9. אל תאכלו מול מסכים! אכילה מול מסכים מסיחה את הדעת וגורמת לנו לאכילת יתר. הניחו בצד את הטלפון והתרכזו בארוחה שלכם ואם אפשר שהיא תהיה בצלחת ובישיבה ליד השולחן מה טוב. אכילה מודעת תורמת לתחושת שובע רבה יותר ולאורך זמן.

10. צמצמו הזמנת אוכל מבחוץ- תופעת ה wolt שתפסה תאוצה מסחררת בתקופת הקורונה הובילה לא מעטים לעליה משמעותית במשקל ולירידה באיכות המזון. נסו להערך בזמן עם קניות ותכנון הארוחות ואם אין לכם ברירה ואתם נאלצים להזמין אוכל מוכן- התמקדו במנת חלבון- דג, עוף,הודו, טופו וירקות כגון - שעועית ירוקה, כרובית, חצילים, קישואים, אטיפסטי וכדומה ופחות בנודלס, מוקפצים, פיצות והמבורגרים אשר הינם עתירים בקלוריות ובפחמימות ותורמים לעליה במשקל ובערכי הסוכר בדם.


שיהיה לכולנו חורף חמים נעים ומאוזן


432 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page