top of page
  • תמונת הסופר/תבתיה אלימלך

חזרה לשגרת תזונה נכונה עם סוכרת

כך תחזרו לאכול נכון לאחר החגים ותשמרו על ערכי הסוכר מאוזנים.

אפשר לאכול נכון גם לאחר החגים ובסגר
לאכול נכון גם בתקופת הסגר

לאחר החגים משתלטות על רובינו תחושות של ייסורי מצפון על האכילה המוגברת והיציאה מהשגרה לתקופה די ארוכה שלא נדבר על לעשות את החגים מסוגרים בבית וצמודים למקרר. כל זאת ובמיוחד לאור מצב הקורונה הבלתי נגמר על גבול המייאש, עלול להוביל את חלקנו לחשוב על נקטית צעדים קיצוניים להחזרת את המצב לקודמו ואף לשפרו ומהר.

​לראייה הדיאטות הרבות שבהן פוצחים כה רבים מאיתנו, שלרוב לא יחזיקו מעמד לאורך זמן ואף יגרמו לנו להרגיש פחות טוב מאשר מצבנו ההתחלתי פרה חגים וקורונה.

ולכן על מנת להשיב את המשקל שלפני החגים ואת איזון הסוכר שאולי אבד לתקופה זו, עדיף פשוט לחזור לשגרה, להדק מעט את הרגלינו החיוביים ולהגביר את הפעילות הגופנית. אלו יבטיחו את חזרת הסוכר והמשקל לנורמה ולא ישברו את רוחנו לאורך זמן.

להלן מספר טיפים שיעזרו לנו להשיב את הסדר לחיינו מבלי להלחיץ את המערכת יתר על המידה. והכי חשוב להשיב את האיזון של הארוחות ואת הבחירות שלנו על פי עקרונות התזונה הנכונה והבריאה.

  1. ראשית הימנעו מלהכנס לדיאטות קיצוניות. החזרה לשגרה תוביל לירידה טבעית במשקל ולהשבת המשקל שבו התחלנו לפני הארוחות המרובות בחג (או הסגר לצורך העניין). זכרו שהקילוגרמים העודפים עלו במשך חודש שלם של חגים (או יותר) ולכן יתכן וייקח זמן להסירם. אך ההתמדה משתלמת ואם תשקיעו, זה יקרה.

  2. שנית, היפטרו משאריות קינוחים ומאכלים עתירי שומן ופחמימות אם נותרו מארוחת החג.

  3. חזרו לשגרת ארוחות מסודרות בזמני ארוחה קבועים או לפי תחושת שובע ורעב. אלו יבטיחו ארוחות מזינות ומינימום צריכת נשנושים עתירים.

  4. שתו הרבה מים וצמצמו שתייה מתוקה ואכילת חטיפים עתירי שומן וסוכר. אלו טיפים טובים לשמירה על איזון קלורי בכל תקופת השנה.

  5. חזרו לשגרת פעילות גופנית או אפילו הגבירו אותה. הפעילות הגופנית מועילה להורדת ערכי הסוכר בדם ולהעלאת המוטיבציה לתהליך הירידה במשקל. זו הזמנות חוקית ליציאה מהבית ללא הפרת סגר אז מוטב שננצלה ופה מדובר על שתי ציפורים במכה.

  6. חזרו לשגרת מדידות סוכר תכופות. אלו יעזרו לאזן את הסוכר ולהבין כיצד משפיע אורח חיינו על הסוכרים. מדידת סוכר שעתיים לאחר האוכל תסייע לנו להבין האם הרכב הארוחה שלנו היה איכותי.

  7. אל תיבהלו אם ערכי הסוכר גבוהים מן הרגיל או שממוצע הסוכר ב3 החודשים האחרונים ההמוגלובין A1c עלה. עם החזרה לאכילה נכונה ופעילות גופנית ישתפרו גם ערכי הסוכר . לעיתים בשל החגים וריבוי האירועים בשילוב תקופה של הסתגרות בבית נפגעת גם שגרת נטילת התרופות כפי שנתנה לראשונה. על כן חזרה לנטילת תרופות מסודרת, גם היא חשובה בתהליך השבת איזון הסוכר.

  8. בצעו בדיקות דם תקופתיות, בדיקת כף רגל ועיניים למעקב אחרי מצב הסוכרת שלכם. זאת על מנת לעקוב ולהתאים את הטיפול הרפואי לרמות הסוכר הרצויות ולגילוי מוקדם של סיבוכי הסוכרת.

  9. נסו לשלב מנוחה ופעילויות מהנות ומרגיעות במהלך שבוע העבודה. פריקת מתחים ורגיעה גם היא חשובה בהפחתת רמות הסטרס בגופנו ויכולה לסייע באיזון סוכר ובירידה במשקל.

  10. במידה ואינכם מצליחים לחזור לבד לשגרה, היעזרו באנשי מקצוע מוסמכים כגון דיאטנית קלינית, אחות או הרופא המטפל להכוונה והתייעצות.

ושתהיה לכולנו חזרה טובה לשגרה בבריאות שלמה.


219 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page