top of page
  • תמונת הסופר/תבתיה אלימלך

ארבעת הסיבות שבגללן הסוכר שלכם לא מאוזן

אם אתם מעוניינים לשפר את ערכי הסוכר בצורה טבעית מבלי להוסיף עוד ועוד טיפול תרופתי הכתבה הזו עשויה לעניין אתכם.


כך תאזנו את הסוכרת שלכם
כך תאזנו את הסוכרת שלכם

אני מניחה שעם כל שנות הסוכרת והניסיון שלכם, שמעתם וקראתם עד היום פחות או יותר כל מה שיש ללמוד על הטיפול הנכון בסוכרת.


אבל האם אתם באמת מצליחים ליישם את ההנחיות והכללים שיובילו אתכם לאיזון הנכסף או שהם נראים נוקשים למדי ומראש אתם לא חושבים שתצליחו לעמוד בגזרות הרבות?


ובכן- האמת היא שמספיק שתקפידו על ארבעת הכללים הבאים בכדי שתראו שיפור משמעותי בערכי הסוכר שלכם כבר בבדיקות הבאות!


אלו הם הסיבות שבגללן סביר שהסוכר שלכם לא ממש מאוזן ושאם תתמקדו בהם ושתשפרו אותם תוכלו לראות הטבה ניכרת ודי מיידית בערכים:


1. אתם אוכלים יותר מידי בערב- ארוחת ערב גדולה, עתירת פחמימות ונשנושים עד השעות הקטנות של הלילה הם לרוב הסיבות המרכזיות לחוסר איזון. כשאתם אוכלים בצורה כזו ולאחר מכן הולכים לישון, ערכי הסוכר שלכם נשארים גבוהים במשך שעות רבות במהלך הלילה ולאורך זמן ערכים גבוהים אלו מעלים לכם את ממוצע הסוכר.


מה לעשות?

נסו לאכול ארוחה קלה יותר בערב ולהמעיט בנשנושים עתירי פחמימות או פירות (ראה סעיף 2) לפני השינה. בסוכרתיים מסוג 1 אני תמיד ממליצה לסיים את ארוחת הערב בשעה שתאפשר תיקון ערכים ופרישה לשינה על ערכים תקינים ולא ללכת לישון על ערך גבוה או לאחר תיקון גדול מחשש להיפוגליקמיות ליליות. כך גם תקומו על ערך תקין וידוע שיום שמתחיל בטוב לרוב גם ממשיך כך...


2. אתם אוכלים פירות לפני השינה- רבות כבר כתבתי והסברתי על האופן שבו מומלץ לצרוך את הפירות. אכילה מרובה של פירות בערב היא אחד הגורמים הכי נפוצים לערכי סוכר גבוהים בבוקר.


מה לעשות?

נסו לשלב את הפירות במהלך היום, בכמות של פרי אחד בכל פעם ולא כקינוח לארוחה שהכילה פחמימות אחרות למניעת עומס פחמימתי בארוחה אחת.


3. אתם לא עוסקים בפעילות גופנית- הפעילות הגופנית היא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת ערכי הסוכר בדם, להגברת הרגישות לאינסולין ולהפחתת עמידות לאינסולין. כמו כן היא עשויה לתרום קלות לירידה במשקל שגם מסייע בשיפור איזון ערכי הסוכר. כאשר השרירים פעילים הם משתמשים בסוכר שנמצא במחזור הדם ובכך היא מפחיתה באופן מיידי וגם שעות לאחר הפעילות את ערכי הסוכר בדם.


מה לעשות-

בצעו פעילות גופנית סדירה במהלך 30 דקות ברוב ימות השבוע- בשאיפה להגיע ל 150 דקות שבועיות של פעילות אירובית ואנאירובית גם יחד.


פעילות גופנית תורמת לאיזון טוב יותר של ערכי הסוכר
פעילות גופנית תורמת לאיזון טוב יותר של ערכי הסוכר

4. אתם לא מודדים את רמות הסוכר שלכם במהלך היום (או בכלל) - אחת הדרכים היעילות ביותר לאיזון טוב יותר של הסוכר הוא מעקב אחר רמות הסוכר במשך היום. תתפלאו לגלות שלעיתים מזונות הנחשבים "בריאים" עלולים להעלות את ערכי הסוכר בדם ומזונות שנמנעתם מהם במשך שנים אולי לא מעלים לכם את ערכי הסוכר באופן משמעותי בכלל!


מה לעשות-

מדדו סוכר לפני ושעתיים לאחר ארוחות או מאכלים שונים וכך תגלו כיצד הגוף שלכם מגיב למזונות השונים ותוכלו לאזן את רמות הסוכר לפי הממצאים שגיליתם!


טיפ להצלחה בשינוי הרגלים ושמירה עליהם לאורך זמן-

אם מצאתם שחלק מהסעיפים שציינתי טעון שיפור גם אצלכם, נסו לאמץ שינוי אחד בכל פעם. לאחר שהפנמתם שינוי זה, עברו למשימה הבאה שעליה אתם צריכים לעבוד. כך תוכלו לעבור שינוי הדרגתי בהרגלי ניהול הסוכרת שלכם ולא תרגישו "כישלון" במידה ולא הצלחתם ליישם את כל הכללים בשבוע אחד.


ושיהיה לכולם איזון נעים ושנת 2023 מוצלחת ובריאה במיוחד.


שלכם

בתיה




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page